تعداد کشته‌های سیل و طوفان در برزیل به ۸۳ تن رسید (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) زلزله دیباج در استان سمنان را لرزاند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) از کمک دانشجویان برای اثاث کشی خانه استاد تا معمای ترک تحصیل دانشجویان دکترا ! اتصالی برق پشت‌بام، منزل مسکونی را به آتش کشید + تصویر حادثه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افشاگری یک رسانه علیه قلیان اکسیژن| طرح مطالعاتی یامنفعت‌طلبی وبازی باسلامت جوانان؟ افشای راز قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش ماجرای استفاده بلاگر اینستاگرامی از آمبولانس در شیراز چه بود؟ پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدور هشدار سطح زرد در استان اعترافات تکان دهنده جوانی که مادر خود را به قتل رساند (۱۷ اردیبهشت) قصاص ۲ قاتل و فرصت دوباره زندگی برای سومین نفر کشف سه کیلوگرم تریاک از معده سرنشینان یک خودرو در بجستان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشدید نظارت بر اتاق‌های فرار تهران دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود
سرخط خبرها

مرگ ۶ کارگر بر اثر حادثه از ابتدای امسال در مشهد

  • کد خبر: ۲۲۳۱۲۵
  • ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱
مرگ ۶ کارگر بر اثر حادثه از ابتدای امسال در مشهد
بررسی وضعیت حوادث کارگری از ابتدای سال تاکنون که منجر به کشته شدن ۶ کارگر شده است.

به گزارش شهرآرانیوز دی‌ماه سال گذشته در گزارشی نوشتیم که هر ۵/۲ روز یک کارگر در خراسان‌رضوی براثر حوادث کار جان خود را از دست می‌دهد. حوادثی که به گفته سازمان پزشکی قانونی خراسان‌رضوی فقط در ۹ ماه، منجر به مرگ ۱۰۴ کارگر شده بود. این آمار از آنجا جالب توجه می‌شود که براساس آمار‌های منتشر شده از سوی رسانه‌ها، سالانه به طور میانگین ۱۳هزار حادثه ناشی از کار در ایران رخ می‌دهد که ۷۰۰‌تا ۱۲۰۰مورد آن منجر به فوت می‌شود و بر این اساس خراسان‌رضوی یکی از استان‌های پرحادثه برای کارگران محسوب می‌شود.

بررسی وضعیت امسال نیز نشان می‌دهد که وضعیت خوبی در این آمار نداریم و تنها در نیمه دوم فروردین براساس گزارش‌هایی که در همین صفحه منتشر شده است، پنج کارگر در مشهد براثر حوادث مختلف کشته شده‌اند و دیروز هم‌زمان با آغاز اردیبهشت گزارش مرگ یک کارگر دیگر نیز منتشر شد. 

همچنین یک کارگر درون چاله آسانسور سقوط کرد و با عملکرد بموقع آتش‌نشانان زنده ماند، به عبارتی از نوزدهم فروردین تا اولین روز اردیبهشت فقط در چهارده روز شش کارگر فوت کرده‌اند که باز هم تداعی‌کننده همان آمار منتشر شده سال گذشته است. برای اینکه مشخص شود چه عواملی در کارگاه‌های ساختمانی منجر به مرگ کارگران می‌شود، در ادامه حوادث مرگ‌بار امسال را مرور خواهیم کرد.

سقوط به چاله مرگ

نوزدهم فروردین امسال که هنوز شهروندان در حال و هوای عید بودند، مردی جوان خون‌آلود به یکی از مراکزدرمانی مشهد منتقل شد. وضعیت وخیم او نشان می‌داد که دچار حادثه‌ای سخت شده است و در ادامه تلاش کادر درمان مؤثر واقع نشد و جوان بیست‌وهشت‌ساله درگذشت. با حضور مأموران انتظامی مشخص شد که جان‌باخته به دلایلی نامعلوم درون چاله آسانسور یک ساختمان در حال ساخت سقوط کرده است.

سقوط از ارتفاع

سه روز بعد نیز حادثه شوم دیگری گریبان یک کارگر را گرفت. این حادثه برخلاف حادثه قبلی در ارتفاع رخ داد. در این پرونده کارگری چهل و هفت ساله برای جوشکاری اسکلت یک ساختمان، شبیه بندباز‌ها روی آهن‌های نازک نشسته و مشغول جوشکاری بود. اما ناگهان باز هم به دلایلی نامعلوم این فرد در برابر چشم سایر همکارانش از بلندی سقوط کرد. این فرد ابتدا به مرکز درمانی منتقل شد، اما عمرش به دنیا نبود و جان باخت.

۲ حادثه عجیب

بیست و ششم فروردین‌ماه در همین صفحه از دو حادثه کارگری نوشتیم که در هر حادثه یک کارگر کشته شد. اولین حادثه ساعت ۸:۱۰ به آتش‌نشانی اعلام شد. با حضور آتش‌نشانان در یک مغازه ابزارفروشی مشخص شد که در حادثه‌ای عجیب مردی چهل و پنج ساله هنگام استفاده از بالابر بین دیوار خارجی و بالابر گرفتار شده است. با بیرون آوردن این فرد مشخص شد که او جان باخته است. دومین حادثه خونین کارگری برای یک کارگر ساختمانی در غرب مشهد رخ داد. 

این کارگر جوان از صبح زود فعالیت در ساختمان نیمه‌کاره را آغاز کرده بود. اما هنگامی که در طبقات پایین مشغول کار بوده، درست بالای سرش به دلایل نامعلومی چند آجر از روی دیوار سقوط کرده و یکی از این آجر‌ها مستقیم به سر این کارگر برخورد کرده و موجب مرگش شده است. 

ساخت سخت یک استخر

ساخت یک استخر در روستای ده‌غیبی یکی دیگر از حوادث مرگ کارگران مشهدی را رقم زد. این حادثه برای کارگری رقم خورد که تنها سی و دو سال داشت. این کارگر جوان برای خاک‌برداری دیواره استخر یک باغ در روستای ده‌غیبی مشغول به کار بود که ناگهان دیواره استخر فرو ریخت و او زیر آوار گرفتار شد. تلاش‌ها برای نجاتش نتیجه نداد و تا نیرو‌های امدادی و انتظامی به محل حادثه رسیدند، او جانش را از دست داد.

۲ حادثه در یک روز

تا دیروز که دو حادثه کارگری در مشهد رقم خورد، حادثه خاصی گزارش نشده بود. در یکی از این حوادث که در بولوار شهید صارمی مشهد رخ داد، یک کارگر میان‌سال هنگام کار در ساختمانی نیمه‌کاره به دلایلی نامعلوم درون چاله آسانسور این ساختمان سقوط کرد. البته با حضور بموقع آتش‌نشانان و بیرون کشیدن این کارگر، او نجات یافت. اما در حادثه بعدی کارگری که دچار حادثه شده بود، چندان خوش‌شانس نبود و نتوانست هنگام ریزش آوار موقع عملیات گودبرداری جان خود را نجات دهد. 

این حادثه که در بولوار طبرسی شمالی رخ داد، منجر به اعزام نیرو‌های انتظامی به محل شد. با حضور مأموران در محل و بررسی‌های اولیه مشخص شد که این حادثه هنگام عملیات گودبرداری یک ساختمان در حال احداث رخ داده که ناگهان دیواره محل گودبرداری روی کارگری بیست و پنج ساله که در همان محل مشغول کار بوده، ریزش کرده است. در این حادثه متأسفانه کارگر جوان قبل از رسیدن نیرو‌های امدادی جان خود را از دست داده بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->